✅ Update: Mett platform was tijdelijk beperkt bereikbaar

Vanmiddag waren een aantal van de Mett platformen tijdelijk (ongeveer 10 minuten) niet bereikbaar. Dit had te maken met een DDoS aanval. We hebben maatregelen getroffen om deze aanval te stoppen. Alle Mett-platformen zijn door deze maatregelen weer goed bereikbaar. We blijven de servers nauwlettend in de gaten houden.

Wat is een DDoS aanval precies?

Een DDoS wordt veroorzaakt doordat een kwaadwillende een server overspoelt met webverkeer. Daardoor ontstaat een virtuele file. Websites zijn daardoor traag of voor een periode onbereikbaar. DDoS aanvallen worden steeds slimmer en kunnen zich steeds beter vermommen. Meer informatie (op Wikipedia).

Hoe is een DDoS aanval te voorkomen?

Onze servers worden beschermd door speciale 'Firewalls' die onder andere DDoS aanvallen herkennen. Zodat wij in actie kunnen komen. De Firewalls worden regelmatig voorzien van updates. We hebben daardoor gelukkig niet vaak last van dergelijke aanvallen.

 


Heb je nog vragen?
Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail, laat het ons dan weten via helpdesk@mett.nl of via 030 711 57 77

Anne en Mark zitten voor je klaar 

Bel ons

Je krijgt direct een adviseur aan de lijn! Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.30 op 030 711 57 77

Mail ons

Stuur je vraag naar helpdesk@mett.nl. We streven ernaar je mail op werkdagen binnen acht uur op te pakken.

Chat ons

Stel je vraag via onze chat.  Wij reageren zo snel mogelijk op werkdagen tussen 09.00 en 17.30.

 
Cookie settings